Παρασκευή, 9 Ιανουαρίου 2015

"Ταφόπλακα" στις Κυπριακές αερογραμμές από την Κομισιόν!

Το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών ανακοίνωσε αργά το απόγευμα της Παρασκευής ο Υπουργός Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης, μετά και την αρνητική απόφαση της Κομισιόν, οι οποία καθιστά τις ενισχύσεις που δόθηκαν από το κράτος στην εταιρεία «ασυμβίβαστες». 




Στις 9 και πέντε το βράδυ της Παρασκευής, ο για δεκαετίες κρατικός αερομεταφορέας της Κύπρου κλείνει τα φτερά του με την πτήση CY337 που θα προσγειωθεί στο αεροδρόμιο Λάρνακας, από την Άθήνα. 

Σε κοινή διάσκεψη τύπου με τον Υπουργό Συγκοινωνιών Μάριο Δημητριάδη, ο Υπουργός Οικονομικών είπε ότι η εταιρεία πλέον παύει να θεωρείται δρώσα οικονομική μονάδα και θα τερματίσει τη λειτουργία της.

Ανέφερε, επίσης, ότι μετά την εξέλιξη αναμένεται η αφαίρεση της εμπορικής άδειας της εταιρείας από τους αρμόδιους διεθνείς οργανισμούς.

Διασφαλισμένοι οι εργαζόμενοι και η συνδεσιμότητα της Κύπρου 

Ο Υπουργός Οικονομικών ανέφερε ότι θα υπάρξει πλήρης διασφάλιση των εργαζομένων, οι οποίοι θα λάβουν το σύνολο των μισθών που δικαιούνται και το Ταμείο Προνοίας.

Ο Υπουργός Συγκοινωνιών ανέφερε από την πλευρά του ότι είναι διασφαλισμένη η συνδεσιμότητα της χώρας από τις υφιστάμενες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Κύπρο, ενώ πρόσθεσε ότι ξεκινούν άμεσα ενέργειες για την πιθανότητα δημιουργίας μιας νέας ιδιωτικής εταιρείας που θα φέρει το όνομα και το λογότυπο των Κυπριακών Αερογραμμών.

Οι Κυπριακές Αερογραμμές οφείλουν να επιστρέψουν όλες τις τις «ασυμβίβαστες ενισχύσεις» που έλαβαν, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αφού σύμφωνα με την ίδια το πακέτο ενίσχυσης €100 εκ. που έλαβε προσέδωσε στην επιχείρηση αδικαιολόγητο πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της κατά παράβαση των κανόνων της ΕΕ.

Οι αποφάσεις του 2012...

Ο Χάρης Γεωργιάδης είπε ότι οι αποφάσεις του 2012, έδωσσαν προσωρινή πατάταση ζωής στην εταιρεία αλλά κατέστησαν οριστική και αναπόφευκτη την κατάρρευση της.

«Απέτρεψαν επίσης την όποια προοπτική προσέλκυσης επενδυτή, μιας και ο ίδιος θα ήταν υπόλογος για την επιστροφή των παράνομων ενισχύσεων», είπε χαρακτηριστικά. 

Η Κομισιόν στην απόφαση της αναφέρει ότι «η Επιτροπή διαπίστωσε ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές δεν είχαν καμία πραγματική προοπτική να καταστούν βιώσιμες χωρίς συνεχιζόμενη κρατική ενίσχυση».

Η Επίτροπος Μαργκαρέτε Βεστάγκερ, αρμόδια για τον ανταγωνισμό, ανέφερε πως «οι Κυπριακές Αερογραμμές έλαβαν σημαντικά δημόσια κονδύλια από το 2007, αλλά δεν ήταν σε θέση να προβούν σε αναδιάρθρωση και να καταστούν βιώσιμες, χωρίς συνεχή κρατική ενίσχυση. Συνεπώς, η εισφορά επιπλέον δημόσιων κονδυλίων θα είχε ως αποτέλεσμα να παραταθεί απλώς ο αγώνας, χωρίς όμως να επιτευχθεί αλλαγή ως προς το αποτέλεσμα. Οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι κερδοφόρες, με βάση τις δικές τους επιδόσεις και την ικανότητά τους να ανταγωνίζονται και δεν μπορούν ούτε θα πρέπει να βασίζονται σε χρήματα των φορολογουμένων για να παραμένουν στην αγορά με τεχνητό τρόπο».

Ανακλήθηκε και η άδεια λειτουργίας

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αδειοδοτική αρχή για τις αεροπορικές εταιρείες (ATLA), ανακάλεσε την άδεια λειτουργίας των κυπριακών αερογραμμών. Όπως δήλωσε στο ο επικεφαλής της ATLA, Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Συγκοινωνιών Αλέκος Μιχαηλίδη, η ATLA αποφάσισε την ανάκληση της άδειας της εταιρείας και αποστέλλει σχετική επιστολή προς τις Κυπριακές Αερογραμμές. 

Η επιστολή θα αναφέρει ότι ανακαλείται άμεσα η άδεια εκμετάλλευσης, λόγω της μη ικανότητας της να αντεπεξέλθει στις οικονομικές της υποχρεώσεις.


Πηγή: sigmalive.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου