Και να, που βγήκε αμερικάνικη ταινία δράσης, που θα μπορούσες να την χαρακτηρίσεις «χριστιανική» (αμερικανικής κοπιάς βέβαια), αφού περιγράφει μια εποχή διωγμών των χριστιανών από το επίσημο κράτος, εποχή που ήδη έχει αρχίσει και μέλλει να κορυφωθεί σε όλη την άλλοτε χριστιανική Δύση.
Το “Persecuted” («Διωγμένος» – ο τίτλος του ελληνικού DVD είναι «Κυνηγημένος») προειδοποιεί για την κατάχρηση της δύναμης του κράτους και τον διωγμό εις βάρος των χριστιανών, όχι όλων βέβαια, αλλά των ασυμβίβαστων, εκείνων που θα μείνουν στις αρχές τους και θα αντισταθούν στην εμπέδωση του Οικουμενισμού ή Πανθρησκείας.
Ενώ το Χόλιγουντ είναι περισσότερο γνωστό για την παραγωγή ταινιών με μια λίμπεραλ (φιλελεύθερη/αριστερή) άποψη, και σαφώς μη φιλική προς τον χριστιανισμό, του «Persecuted» η ιστορία είναι ειδωμένη από μια «συντηρητική» πλευρά από τον σεναριογράφο, παραγωγό και σκηνοθέτη Daniel Lusko.
Ο 30χρονος Lusko, συγγραφέας της ταινίας και σκηνοθέτης μεγάλωσε σε χριστιανική οικογένεια, και ο πατέρας του είναι πάστορας. Έδειξε ενδιαφέρον για τον κινηματογράφο ως έφηβος, και παρακολούθησε το New York Film Academy στο UniversalStudios στο Λος Άντζελες, και στη συνέχεια συνεργάστηκε με την εταιρεία παραγωγής του πατέρα του. Ο Lusko, δηλώνει θαυμαστής του Άλφρεντ Χίτσκοκ, και προσπάθησε να μιμηθεί το έργο του.
Ο Lusko είπε ότι έγραψε το σενάριο πριν από πέντε χρόνια, πριν από πολλές από τις πρόσφατες πολιτικές μάχες με την κυβέρνηση Ομπάμα, αλλά είπε ότι τα θέματα της ταινίας του θρησκευτικού διωγμού είναι «διαχρονικά».
«Σαν ως έθνος οδεύουμε επικίνδυνα στο να χάσουμε την ελευθερία του λόγου και την ελευθερία της θρησκείας και όλα όσα δείχνει η ταινία θα μπορούσαν εύκολα να λάβουν χώρα – ή ίσως ήδη λαμβάνουν χώρα», δήλωσε ο Lusko.
Αν το «Persecuted» είχε γίνει στη δεκαετία του 1960, ο πρωταγωνιστής θα μπορούσε να ήταν ένας φιλελεύθερος κατά του πολέμου. Το 2014, όμως, ο ήρωας είναι ένας ευαγγελικός κήρυκας, αντανακλώντας έτσι τις ανησυχίες σχετικά με την κατάχρηση της εξουσίας της αμερικάνικής κυβέρνησης που σήμερα εμφανίζεται συχνότερα στα «δεξιά», αντί στα «αριστερά», του πολιτικού φάσματος.
Κεντρικό σημείο της υπόθεσης είναι η προσπάθεια από τον Αμερικάνο πρόεδρο και τους φίλους του να περάσει ένας νόμος «για την Πίστη και την Δικαιοσύνη», ο λεγόμενος «Faith andFairness Act», ο οποίος θα θέτει ως δόγμα ότι όλες οι θρησκείες είναι ίδιες χάριν «δικαιοσύνης» και συνεπώς καμία δεν πρέπει να «υψώνει» τον εαυτό της κάτι που κάνει την άποψη ότι «Σωτήρας είναι Μόνο ο Χριστός» παράνομη! Εάν περάσει αυτός ο νόμος, όλοι οι θρησκευτικοί ραδιοτηλεοπτικοί φορείς θα κληθούν να παρουσιάζουν όλες τις θρησκευτικές απόψεις, όπως παρουσιάζουν την δική τους άποψη.
Η ιδέα ότι ένας τέτοιος νόμος θα μπορούσε στην πραγματικότητα να περάσει στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν είναι έξω από τη σφαίρα της δυνατότητας, λέει ο Jordan Sekulow, διευθυντής του Αμερικανικού Κέντρου Νόμου και Δικαιοσύνης. Ο νόμος είναι παρόμοιος με ένα ψήφισμα που εγκρίθηκε στο πλαίσιο των Ηνωμένων Εθνών σχετικά με την «δυσφήμηση της θρησκείας».
«Υποστηρίζεται κυρίως από ισλαμικές χώρες, όλα στο όνομα της ανοχής, ώστε να μπορούν να ποινικοποιήσουν τη δυσφήμηση ή την δυσφημιστική ομιλία, έτσι ώστε να καταστεί κάποιος εγκληματίας εάν πει ότι ο Ιησούς είναι η μόνη οδός. Άρα είναι πραγματικότητα», είπε ο Sekulow.
Εκτός από την κατάχρηση της εξουσίας της κυβέρνησης, η ταινία αναφέρεται και στην διαφθορά της θρησκείας και ειδικά του χριστιανισμού. Μερικά από τα «κακά παιδιά» της ταινίας είναι κυβερνητικοί αξιωματούχοι, ενώ άλλοι είναι αξιωματούχοι της εκκλησίας που δέχονται παροχές της κυβέρνησης για οικονομικό κέρδος.
Πρωταγωνιστής είναι ο βραβευμένος ηθοποιός James Remar, ο οποίος ήταν στο «X-Men: First Class» και στο «Django:Unchained.» Ο κύριος αντίπαλός του στην ταινία είναι ο υποψήφιος για Όσκαρ ηθοποιός Bruce Davison, ο οποίος έχει παίξει σε δύο ταινίες «X-Men» και στο «Lost».
Το καστ περιλαμβάνει επίσης τους: Dean Stockwell («BattlestarGalactica» και «Quantum Leap»), Brad Stine, Raoul Trujillo(«Apocolypto» και «Cowboys and Aliens») και την χριστιανή τραγουδίστρια Natalie Grant. Ο Fred Thompson, αστέρι του «Νόμος και Τάξη», πρώην γερουσιαστής των ΗΠΑ και υποψήφιος για την προεδρία το 2008, παίζει του πατέρα του ήρωα στην ταινία.
Η υπόθεση αφορά τον διωγμό ενός τηλε-ευαγγελιστή, που ονομάζεται – όχι τυχαία – John Luther, (Ιωάννης Λούθηρος) Η ταινία ξεκινάει με ένταση μεταξύ «χριστιανών της Βίβλου» και οπαδών της «ανεκτικότητας», (με το λογότυπο SUMAC) ένας εκ των οποίων πετάει μία Βίβλο στην λάσπη… Μετά η ταινία συνεχίζει με τον Λούθηρο να αρνείται την προσπάθεια του ηγέτη της Πλειοψηφίας της Γερουσίας Donald Harrison (Bruce Davison) να τον πείσει να εγκρίνει το Νόμο για την Πίστη και τη Δικαιοσύνη, ένα νομοσχέδιο που θα δώσει «ίσο χρόνο» σε όλες τις θρησκείες. «Δεν μπορώ να αποδυναμώσω το ευαγγέλιο για να προωθήσει την πολιτική ατζέντα κανενός», λέει ο Luther στονHarrison.
Έξαλλος, ο γερουσιαστής κανονίζει μια παγίδα – σκάνδαλο με ανήλικη πόρνη που βρίσκεται δολοφονημένη και ναρκωτικά για να βγάλει από την μέση τον ανυπότακτο ευαγγελιστή. Αφού ξυπνάει από το λήθαργο ο Luther (τον είχαν ναρκώσει), το επόμενο πρωί σε αγροτική οδό, ανακαλύπτει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη εναντίον του ένα τεράστιο ανθρωποκυνηγητό. Στο υπόλοιπο της ταινίας προσπαθεί να αποδείξει την αθωότητά του και να αποφύγει τις προσπάθειες της κυβέρνησης να τον δολοφονήσουν.
Ο Λούθερ πηγαίνει στον πατέρα του (Fred Thompson), που είναι καθολικός ιερέας, ο οποίος συμβουλεύει το γιο του ότι αυτός είναι «απλώς ένα πιόνι σε ένα μεγαλύτερο παιχνίδι» και ότι πρέπει «να σταθεί απέναντι στην σκευωρία των κάλπικων πολιτικών» που «δεν μπορούν να φιμώσουν την αλήθεια». Βέβαια το περίεργο είναι πως ο πρωταγωνιστής, έχει το όνομα του ιδρυτή της Προτεσταντικής Μεταρρύθμισης, ενώ είναι γιος καθολικού ιερέα, ο οποίος επίσης, είναι απορίας άξιον πως ως καθολικός ιερέας- έχει παιδιά! Άλλο «παράξενο» της ταινίας είναι ότι εκτός του πρωταγωνιστή, οι υπόλοιποι χριστιανοί μοιάζουν υποκριτές ή καρικατούρες χριστιανών. Ο ιερέας πατέρας του καπνίζει ένα μεγάλο πούρο, (φωτο κάτω) ενώ ο συνεργάτης του Λούθερ είναι καραγκιόζης και την πέφτει στην γυναίκα του!!!
Άλλο «περίεργο» : Αφότου ο πατέρας Λούθερ εκτελείται από κυβερνητικούς πράκτορες, ο ευαγγελικός γιος του πηγαίνει στην εκκλησία του, παίρνει καθολική κοινωνία (!), ζητά τη βοήθεια ενός από τους νεότερους ιερείς στην ενορία του πατέρα του και παίρνει μαζί του ένα ροζάριο!
Ο Lusko εξήγησε το backstory σε μια συνέντευξη: ο πατέρας Λούθερ είχε μια οικογένεια πριν γίνει ιερέας, και πατέρας και γιος είχαν αποξενωθεί μέχρι που ήρθε το πρόβλημα του νεώτερου Λούθερ. (Σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις, η Καθολική Εκκλησία έχει επιτρέψει την χειροτονία ιερέων που είναι παντρεμένοι, αλλά μόνο όταν ήταν κληρικοί σε άλλη ομολογία και επέλεξαν να προσχωρήσουν στον καθολικισμό.) Η σχέση πατέρα-γιου, είπε οLusko, «αντιπροσώπευε το σχίσμα ανάμεσα στην καθολική και την ευαγγελική εκκλησία». Ο Lusko πρόσθεσε ότι «υπό διωγμό», αυτές οι θρησκευτικές διαφορές εξαφανίζονται, όπως και με τον ευαγγελικό γιο και τον καθολικό πατέρα του.
Ο Λούθερ, ο ευαγγελιστής, είναι ο επικεφαλής μιας χριστιανικής επιχείρησης – διακονίας τηλευαγγελισμού που λέγεται «Αλήθεια». Κάποια στιγμή εμφανίζεται ένα μυστηριώδες ακρωνύμιο “SUMAC” με σύμβολο σχεδόν πανομοιότυπο με το οικουμενιστικό αυτοκόλλητο “co-exist” (συνύπαρξη).
Χαρακτηριστικό το χρυσό μοσχάρι (!) ή ταύρος, στην μέση του τραπεζιού που συνεδριάζουν τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου
Μετά την εξαφάνιση του Λουθήρου, συμβούλιο των αρπακτικών διευθυντών της Αλήθειας, με επικεφαλής το «δεξί χέρι» του Λουθήρου, διπρόσωπο Ryan Morris (στον ρόλο του ο κωμικόςBrad Stine) συνεδριάζει για να αποφασίσει εάν θα στηρίξει το νομοσχέδιο. Πείθονται να το στηρίξουν αφού ο Morris τους λέει ότι θα πάρουν φορολογικές ελαφρύνσεις. Τα λογότυπα της «Αλήθειας» φεύγουν και αντικαθίστανται με τα άθρησκα SUMAC.
Μπροστά στο λογότυπο SUMAC, ο γερουσιαστής Harrisonπαρουσία θρησκευτικών ηγετών διαφόρων θρησκειών, λέει στο ακροατήριο: «Αυτό δεν είναι πλέον ένα χριστιανικό έθνος! Δεν υπήρξε ποτέ ένα χριστιανικό έθνος!»
Η συνέχει επί της οθόνης….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου