Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015

Κάνουμε 100 km με 1,5 ευρώ κόστος με το ηλεκτρικό up!

Οδηγούμε σε πραγματικές συνθήκες, στην κίνηση της πόλης, το ηλεκτρικόVolkswagen e-up! και καταγράφουμε κατανάλωση 14 kwh/100 km.



ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ
Το up! – όπως ίσως γνωρίζετε – είναι το μικρό αυτοκίνητο πόλης της VW και έχει εκδόσεις βενζίνης, φυσικού αερίου, αλλά και μια αμιγώς ηλεκτρική την e-up! Εξωτερικά υπάρχουν κάποιες μικρές διαφορές όπως τα φώτα LED στον εμπρός προφυλακτήρα, τα κόκκινα ανακλαστικά και οι αεροδυναμικά σχεδιασμένες ζάντες. Στο εσωτερικό, όμως, τα πράγματα διαφέρουν σημαντικά.
Καταρχάς δεν υπάρχει θερμικός κινητήρας, αλλά ένας ηλεκτροκινητήρας 60KW ή 82PS/210Nm που κινεί τους εμπρός τροχούς. Δεν υπάρχει ντεπόζιτο καυσίμων, αλλά μια μπαταρία ιόντων λιθίου 18.7 kwh (όπως του κινητού σας) αποτελούμενη από 204 στοιχεία. Είναι τοποθετημένη στο δάπεδο ανάμεσα στους δύο άξονες και παρέχει ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα. Η φόρτισή της μπορεί να πραγματοποιηθεί σε οικιακό δίκτυο -μας πήρε 8 ώρες για να γεμίσει- αλλά και με ταχυφορτιστή. Σε αυτή την περίπτωση το 80% της πλήρωσης δεν απαιτεί πάνω από μισή ώρα – προς το παρόν δεν υπάρχει στην Ελλάδα.
Η χρήση του ηλεκτρικού up!, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη, είναι απρόσκοπτη αν εξαιρέσει κανείς το όριο των περίπου 120 km που θέτει η χωρητικότητα των μπαταριών. Συνήθως ο μέσος κάτοικος μιας μεγαλούπολης διανύει έως 50-60 χλμ. ημερησίως, οπότε δεν τίθεται ζήτημα αυτονομίας. Να σημειωθεί βέβαια ότι το το e-up! δεν έχει φτιαχτεί για ταξίδια. Κοστίζει 28.000 ευρώ, ενώ απαιτείται και πρόσβαση σε χώρο με παροχή ρεύματος.
Το e-up! δεν έχει ταχύτητες, πατάς το γκάζι και επιταχύνεις αδιάκοπα, μάλιστα ο ρυθμός είναι γρήγορος μέχρι τα 40km/h λόγω της ροπής του ηλεκτροκινητήρα. Η ροπή φτάνει αυτήν ενός δίλιτρου ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα και είναι διαθέσιμη σταθερά. Υπάρχουν διαβαθμίσεις στον επιλογέα του κιβωτίου D (θέσεις D1, D2, D3 και Β) όσον αφορά στο ποσοστό ανάκτησης ενέργειας. Ανάλογα με την επιλογή, ρολάροντας ή φρενάροντας, ανακτάς ενέργεια με ρυθμό μικρό ή μεγαλύτερο. Σε πραγματικές συνθήκες κίνησης και χωρίς οικονομική οδήγηση διανύσαμε 145 χλμ. προτού αδειάσει η μπαταρία.
Από τα 3 προγράμματα οδήγησης (normal, eco και eco+), στα οποία διαμορφώνεται σε διαφορετικά επίπεδα η μέγιστη ισχύς, η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου και η μέγιστη ροπή, εμείς επιλέξαμε το normal. Tα 1185 kg της ηλεκτροκίνητης έκδοσης του μοντέλου κινούνται σβέλτα και με ιδιαίτερη άνεση μέσα στην πόλη. Ξεχνώντας προσώρας ότι έχει διπλάσιο κόστος αγοράς, είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για το κορυφαίο up!
Με κατανάλωση 70% χαμηλότερη από το up! με φυσικό αέριο και 90% λιγότερη από το βενζινοκίνητο είναι πιο γρήγορο και πιο άνετο παντού. Το μόνο που απομένει είναι να αυξηθεί ο όγκος παραγωγής ώστε να μειωθεί η τιμή και να γίνει πιο προσιτό, αλλά και να δημιουργηθούν δημόσια σημεία ταχυφόρτισης στο Λεκανοπέδιο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Ηλεκτροκινητήρας
Ισχύς: 82PS
Ροπή: 21,5 kgm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο
Τελική ταχύτητα: 130 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 12,4 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 14 kwh (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: –
Διαστάσεις: 4,879 x 1.,54 x 1,475 mm
Βάρος: 1.185 kg
Χώρος αποσκευών: 213 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή: 28.000 ευρώ
newsauto.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου