Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015

Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα κι ο Κοντός [1961]

klearxosmarinakontos

Το 365days-2blog σας παρουσιάζει μια εκπληκτική κωμωδία που άφησε εποχή...


Είδος: Κωμωδία
Σκηνοθεσία: Τσιφόρος Νίκος
Σενάριο: Τσιφόρος Νίκος, Βασιλειάδης Πολύβιος
Παραγωγή: Φίνος Φιλμ
Πρωταγωνιστούν: Αυλωνίτης Βασίλης, Βασιλειάδου Γεωργία, Ρίζος Νίκος, Λάζου Πόπη, Ρίζου Έλσα, Βογιατζής Γιάννης, Τσιτσόπουλος Γιώργος, Παππά Νέλλη, Μαυρόπουλος Άγγελος. Χρέλια Γοργώ, Αποστόλου Ζέτα, Αυλωνίτης Γιάννης, Ντάρλας Δ.
Διάρκεια: 89
Εισιτήρια: 25617
Α' Προβολή: 18/12/1961

Υπόθεση:

Ο Κλέαρχος προκειμένου να ξεφύγει από την ανυπόφορη και αυταρχική γυναίκα του Μαρίνα και να βρεθεί με τη ζωηρή γειτόνισα του Ηρώ, θα επικαλεστεί της δήθεν υποψίες του, ότι ο γαμπρός του Μάχος, ο άντρας της κόρης τους Ρέας, έχει ερωμένη και θα τον ακολουθήσει μέχρι τα Καμμένα Βούρλα, όπου θα πάει να κάνει ιαματικά λουτρά για το πονεμένο χέρι του. 

Σχόλια: 

Κινηματογραφική μεταφορά της ομώνυμης θεατρικής επιτυχίας των Τσιφόρου - Βασιλειάδη, με το ίδιο πρωταγωνιστικό τρίο Αυλωνίτης - Βασιλειάδου - Ρίζος. Το τρίο αυτό συμπρωταγωνίστησαν συνολικά σε 11 κινηματογραφικές ταινίες κατά το διάστημα 1954-1964, με πιο καλές στιγμές τους την παρούσα ταινία, το Θησαυρό του Μακαρίτη (1959), τους Γαμπρούς της Ευτυχίας (1962) και τον Ανηψιό μου το Μανώλη (1964). 

Ατάκες: 

ΜΑΧΟΣ (ΡΙΖΟΣ): Ε, λοιπόν με τη μάνα σου θα τραβηχτούμε εδώ μέσα καμιά ώρα, σαν τα συντεκλέρια. 
ΡΕΑ (ΡΙΖΟΥ): Ε, αφού την ξέρεις. 
ΜΑΧΟΣ: Την ξέρω, αλλά δεν αντέχω άλλο. Μ' έπρηξε. Διότι και να μιλάω, αδελφέ μου, σαν υποψήφιος βουλευτής με την ελληνικούρα μου ξεροψημένη και να κάθομαι σαν μαθήτρια του κατηχητικού και να βγάζω και το καπέλο μου λες και μπαίνω στο Λευκό Οίκο και να της φιλάω το χέρι, που βρωμάει σέρτικο Αγρινίου; 
ΡΕΑ: Υπομονή. 
ΜΑΧΟΣ: Υπομονή κάνουν και τα λάστιχα Ρέα, αλλά έρχεται κάποια στιγμή που δεν αντέχουν άλλο και κλατάρουν. Και σε ρωτάω, γιατί δε με γουστάρει; Επειδή είμαι της αγοράς; Της αγοράς είναι και τα φασολάκια τα λόπια, αλλά άμα τα τρακάρει, τρώει πέντε γαβάθες. 

ΗΡΩ (ΛΑΖΟΥ): Τι όμορφα που θα 'τανε, να 'μαστε οι δυο μας, μόνοι στην εξοχή! 
ΚΛΕΑΡΧΟΣ (ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ): Ε, δε θα 'τανε; 
ΗΡΩ: Να περπατάμε μαζί στο σκοτάδι! 
ΚΛΕΑΡΧΟΣ: Ε, όχι και στο σκοτάδι. Θα πέσουμε σε κανένα χαντάκι. 
ΗΡΩ: Έλα, Κλέαρχε. Βρες τρόπο να το σκάσεις. Θα ζήσουμε ένα παραμύθι. Τις Χίλιες και μία Νύχτες! 
ΚΛΕΑΡΧΟΣ: Στάσου βρε παιδάκι μου. Δεκαπέντε μέρες δε θα μείνουμε; Τις άλλες εννιακόσιες ογδόντα έξι, πού θα τις βρούμε; 

ΜΑΧΟΣ: Ωχ, το χέρι μου. Μ' έπιασε πάλι αυτός ο πόνος. Και μου το 'πε ο γιατρός. Αν δεν κάνω ιαματικά μπάνια στα Καμένα Βούρλα, δεν θα μου περάσει το ρημάδι. 
ΚΛΕΑΡΧΟΣ: Σε ποιό μέρος; 
ΜΑΧΟΣ: Στα Καμένα Βούρλα. 
ΚΛΕΑΡΧΟΣ: Βέβαια, βέβαια. 
ΜΑΧΟΣ: Τι βέβαια; Όποτε σου το 'λεγα, μου 'λεγες όχι. 
ΚΛΕΑΡΧΟΣ: Διότι δεν είχα καταλάβει την σοβαρότητα της καταστάσεως. Διότι χέρι είναι αυτό. Σήμερα σου πονάει, αύριο σου πρήζεται, μεθαύριο παθαίνει γάγγραινα και στο κόβουνε. Πώς θα κουβαλάς, πώς θα τρως, πώς θα υπογράφεις, πώς θα φασκελώνεις; 
ΜΑΧΟΣ: Να πάω, δηλαδή πεθερέ μου; 
ΚΛΕΑΡΧΟΣ: Σήκωσε το χέρι σου. Πονάει; 
ΜΑΧΟΣ: Όχι. 
ΚΛΕΑΡΧΟΣ: Αυτό είναι. Αναισθησία των νεύρων. Μπάνια στα Καμένα Βούρλα, επειγόντως! 

ΜΑΧΟΣ: Λοιπόν, θα μείνω στο σπίτι, αλλά κάτω από ορισμένους όρους. Πρώτον... το κοντός, κομμένο. 
ΜΑΡΙΝΑ (ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ): Μα τώρα, τι λες παιδί μου; Κοντός εσύ; Κοτζάμ ντερέκι; 







πηγή υπόθεσης: Multimedia CD-ROM Ελληνικός Κινηματογράφος 1997 ΕΘΝΟDATA
Φωτογραφία: Το Κουτί Με τις Ατάκες, Εκδόσεις Σιούρτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου