Κανένα μυστήριο δεν κρύβεται πίσω από τον εντοπισμό βυθισμένου εμπορικού σκάφους στον βυθό της θαλάσσιας περιοχής της Λεμεσού, απέναντι από το οινοποιείο του ΣΟΔΑΠ.
Το «άγνωστο» ναυάγιο, εντόπισε drone του Cyprus From Air και αμέσως δημιουργήθηκε θόρυβος κι απορία γύρω από το εύρημα, αφού διαδόθηκε πως Anchorτο σκάφος δεν ήταν καταχωρημένο στη λίστα των ναυαγίων της Κύπρου. Κι όμως πριν μερικά χρόνια, στο μεταλλικό κουφάρι του σκάφους, που έφερε κοντά στην επιφάνεια η παλίρροια, είχε προσκρούσει το σκάφος της Λιμενικής «Άγιος Ιλαρίων», στο οποίο προκλήθηκαν ζημιές ύψους 28 χιλιάδων λιρών (τότε).
Το συγκεκριμένο ναυάγιο βρίσκεται σε βάθος 10-12 μέτρων από την επιφάνεια, όταν όμως το νερό αποσύρεται προς τα μέσα, μπορεί να «αναδυθεί» ακόμη και στο ένα μέτρο κάτω από το νερό, κατάσταση εξαιρετικά επικίνδυνη για τα πλέοντα σκάφη. Πριν από χρόνια είχε τοποθετηθεί πλωτό φανάρι πάνω από το βυθισμένο σκάφος, το οποίο απέκοψε κι εξαφάνισε η θαλασσοταραχή, χωρίς ποτέ να γίνει νέα εγκατάσταση φανού.
Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο σκάφος αγοράστηκε ως παλιοσίδερα την περίοδο του 85 από κυπριακή εταιρεία, προκειμένου να τεμαχιστεί. Κι ενώ μεγάλο μέρος της επιφάνειας και της γέφυρας είχε αφαιρεθεί, μια θαλασσοταραχή βύθισε το σκάφος. Έκτοτε το κουφάρι παρέμεινε στον βυθό, αφού η εταιρεία δεν είχε συμφέρον να το ανελκύσει κι οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν την υποχρέωσαν να συμμορφωθεί έναντι των ευθυνών της.
Ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Μεταφορών και Πρόεδρος της ΑΛΚ κ. Αλέκος Μιχαηλίδης, επικαλούμενος την άποψη των λιμενικών αρχών, μας ανέφερε ότι στο σημείο που βρίσκεται το ναυάγιο δεν εμποδίζει, ούτε γίνεται επικίνδυνο για την ναυσιπλοΐα. Δήλωσε ταυτόχρονα πως κρίνεται άσκοπη η τοποθέτηση φανού θαλάσσης, αφού όσες φορές τοποθετήθηκε, άλλες τόσες κλάπηκε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου